Veelgestelde vragen

Mijn bestelling

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

In uw winkelmandje kunt u artikelen toevoegen, wijzigen of verwijderen. Zodra u het bestelproces heeft afgerond is dit niet meer mogelijk. U kunt een nieuwe order plaatsen als u een product wilt bijbestellen.

Hoe kan ik mijn bestellijst aanmaken?

U kunt uw bestellijst aanmaken in “Mijn account”; onder het tabje “Aankoop” staat de optie “Bestellijst”. Klik op “Voeg bestellijst toe”, er opent nu een pop-up waarin u een naam kunt ingeven. De bestellijst is aangemaakt. Klik hier voor een handleiding.

Hoe voeg ik producten toe aan mijn bestellijst?

Wilt u iets toevoegen aan een bestellijst? Dit doet u eenvoudig vanuit het winkelmandje of via de productpagina’s door middel van de optie “Aan bestellijst toevoegen”.

Is het mogelijk om mijn afleveradres te wijzigen?

U kunt uw afleveradres wijzigen in uw account. Het is mogelijk om meerdere afleveradres in uw account aan te maken. Bij elke bestelling kunt u het juiste afleveradres kiezen.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?

U kunt eerst uw emailadres controleren onder "Mijn account". Wordt hier een verkeerd emailadres weergegeven, dan kunt u dit zelf aanpassen. Wordt het juiste emailadres weergegeven? Neem dan contact met ons op.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account?

In onze webshop is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder account. U kunt hier een account aanmaken.

Terug naar boven

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

U maakt uw account eenvoudig aan via de optie “Registreren”. NB. Als u uw bestellingen bij Alpheios plaatste via EOS hebben wij al een account voor u aangemaakt. U heeft hierover een e-mail ontvangen. Geen e-mail ontvangen? Neem contact met ons op.

Hoe kan ik mijn (aflever)adres wijzigen?

Via “Mijn organisatie” past u eenvoudig uw afleveradres aan. U vindt deze optie in het menu van “Mijn account”. Uw factuuradres kunt u niet zelf wijzigen omdat dit gekoppeld is aan onze klantendatabase. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze customer service.

Hoe kan ik mijn e-mailadres voor ontvangst van facturen wijzigen?

Via “Mijn organisatie” past u eenvoudig deze gegevens aan. U vindt deze optie in het menu van “Mijn account”.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u dit eenvoudig opnieuw instellen door op “Inloggen” te klikken en daarna op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens kunt u in het volgende scherm uw e-mailadres ingeven. U ontvangt een e-mail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Uw wachtwoord moet minimaal uit zeven tekens bestaan en moet letters én cijfers bevatten, zonder spaties. Wanneer uw wachtwoord succesvol gewijzigd is, kunt u zich opnieuw aanmelden.

Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief?

Onderaan elke pagina geven wij u de mogelijkheid om u in te schrijven voor onze nieuwsbrief. U geeft eenvoudig uw e-mailadres in en klikt op “Inschrijven”. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail ter bevestiging. U bent nu ingeschreven.

Zijn mijn specifieke prijsafspraken direct beschikbaar?

Uw specifieke prijsafspraken zijn voor u beschikbaar nadat u bent ingelogd in de webshop van Alpheios. U moet zich hiervoor wel eerst registreren als bestaande klant. Daarna moet uw account gekoppeld worden, dit kan even duren.

Waar zie ik het overzicht van mijn bestellingen?

In het menu van “Mijn account” vindt u een overzicht van de door u geplaatste online bestellingen vanaf de aanmaak van uw account. Als u een adminrol heeft, dan ziet u ook de eventuele bestellingen van andere gebruikers die u aangemaakt heeft.

Kan ik mijn budget beheren?

Ja, indien u een adminrol heeft in uw account kunt u in het menu van “Mijn account” bij “Mijn organisatie” in de tab “Gebruikers” budgetten instellen. Hier kunt u ook eenvoudig gebruikers aanmaken met budgetten en bevoegdheden. U kunt ook kostenplaatsen aanmaken en daar budgetten aan toewijzen. Klik hier voor een handleiding.

Terug naar boven

Levering

Wat kost de levering van mijn bestelling?

Bij standaard bestellingen kleiner dan €250,- (excl. BTW) berekenen wij €20,- verzendkosten. Standaard bestellingen vanaf €250,- (excl. BTW) worden gratis door ons verzonden. Voor niet standaard leveringen worden extra kosten berekend, variërend van €4,95 tot €12,95, afhankelijk van uw keuze.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De standaard levertijd van bestellingen is twee werkdagen. Kiest u voor een specifieke verzendwijze, bijvoorbeeld een spoedlevering, dan wordt deze levertijd verkort naar één werkdag. Er bestaat ook een mogelijkheid om te kiezen voor aflevering in de ochtend. Let op: aan elke specifieke verzendwijze zijn extra kosten verbonden. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de pagina Verzending & levering.

Is het mogelijk om de verwachte leverdatum van mijn bestelling te wijzigen?

Ja, via een kalender kunt u de gewenste beschikbare leverdatum aanduiden. De levering vindt plaats via DHL. Een handtekening voor ontvangst is verplicht.

Wat gebeurt er indien een product niet op voorraad is?

Op de detailpagina van de producten ziet u de actuele voorraad. Indien u meer wenst te bestellen dan beschikbaar is, kunt u de bestelling gewoon plaatsen met de gewenste aantallen. We leveren de producten uit die op voorraad zijn, en een nalevering volgt automatisch. U heeft tevens de keuze om het veld aan te vinken om uw bestelling in één keer geheel te laten leveren zodra alle producten op voorraad zijn.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

Via de pagina Retourneren & Ruilen kunt u een retourformulier invullen en naar ons verzenden. De customer service neemt uw retouraanvraag zo snel mogelijk in behandeling. U kunt ook altijd telefonisch contact opnemen.

Terug naar boven

Retourneren & Ruilen

Is retourneren gratis?

Afhankelijk van de reden van retour zijn er wel of geen kosten aan verbonden. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de customer service.

Hoe vraag ik een retour aan?

U kunt uw retouraanvraag eenvoudig indienen via het retourformulier op de pagina Retourneren & Ruilen. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met u op om uw retour te verwerken.

Wat zijn de voorwaarden om een product te retourneren?

Alle voorwaarden om een product te retourneren vindt u op de pagina Retourneren & Ruilen.

Terug naar boven

Betalen

Op welke manieren kan ik online betalen?

In Nederland kunt u betalen via iDeal, MasterCard, Visa en Betalen op rekening. In België bieden wij Bancontact, MasterCard, Visa en Betalen op rekening aan als betaalmethodes.

Waar vind ik mijn factuur?

Uw factuur wordt gemaild naar het e-mailadres van uw user. In “Mijn account” kunt u er voor kiezen om het e-mailadres waar de factuur naar toe moet aan te passen.

Terug naar boven

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice